Tuesday, October 25, 2011

Tolong Jangan Beli Novel Ini Kalau...

anda bukan seorang terencat dalam menilai karya. Kat sini aku nak cakap, aku sangat10x menyesal, rasa nak tikam2 dada, siat2 lemak2 kat badan aku sbb terbeli novel nih. Rasa PUIIIIIIII sgt2. Nak campak novel ni dari tingkat 4 rumah aku ke bawah. Tak pernah rasa semenyesal ini. Nak2nya bila aku dah abiskan rm26.90 utk buku ca ya ba alif ya tu! EEE geram!!! Aku terbeli pun sebab forumer kat cari.com cakap novel ni best, 10 kali ulang baca la..bla..bla...

Ha? Review? Apa yang buat aku geram sgt nih? (cam la ada org baca blog tak semenggah aku nih) Aku leh review, tp takat sampai suku novel ni jah. Sbb aku stress!! Stress baca dialog2 dia...grrrrrrrrrrrrrrrr

Ok meh review novel terencat tu eh. Citer dia pasal Tengku2 (cliche tak hengat!). Dahla heroin nya tengku, dgn hero sekali tengku. Heronya pulak sepupu sendiri. Tak ke terencat sgt hoccay! Macam takde org lain. Aku rasa semata2 sbb siti rosmizah ni syok sendiri nak buat citer psl tengku2. Sgt kebudak2 an. Ia mengingatkan zaman aku sekolah dulu bila kawan2 aku tulis2 cerpen dalam majalah sekolah, aku pun nak ikut tulis. Dan citernya mestilah psl pompuan anak org kaya dgn pangkal nama tengku. Susah nak percaya ni novel ke 4 / 5 dia.

Okeh...dahla citer tak logik. Ada ke sorang bapak leh benci sungguh2 kat anak hanya sbb kanser bini dia makin teruk sbb takleh buat rawatan sbb mengandungkan anak tu..(ada phm ka?) Sayang sangat2 kat bini. Tapi muka anak tu sebijik muka bini boleh benci pulak. Tah apa2!

Bodoh yg ketiga, heroin seorang yg berpelajaran tinggi (lulusan oversea nok! takmo kalah) dan digambarkan cekal dan bersopan santun sejak kecil, tapi bila hari pertama kerja, boleh pulak maki2 kat org(hero) yang dia tak kenal dalam bilik meeting. Sgt choy perangai heroin bangang tu. Dan seterusnya, takleh jumpa dgn hero tu, asik nak gaduh yang dialognya takde isi nak gaduh pun. Cam budak2 sekolah punya gaduh. Motip? Motip dia nak bg pembaca feeling2 benci tukar cinta la tu....puiiiiiiiiiiiiiii sgt! Dahla dialog dlm novel ni banyak dimulakan dgn perkataan 'woi'. Sgt kurang ajar dan terseksa aku baca. Mmg gampang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Inilah novel itew......


Lafazkan Kalimah Cintamu by Siti Rosmizah. So korang2 semua, kalo ada yang rekemen citer ni, korang lari jangan pandang belakang dah. Menyesal tak sudah nanti.

No comments:

Post a Comment